وب‌سایت پی وی برق

انعقاد قراردادهای دوجانبه خرید و فروش برق

انعقاد قراردادهای دوجانبه خرید و فروش برق

پی وی برق،

جستجو در مطالب سایت

پیوندهای مفید

تبلیغات

بر‌اساس ماده 2 آیین نامه اجرایی شرایط و تضمین خرید برق موضوع بند “ب” ماده 25 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، عرضه کنندگان صنعت برق می توانند برق  خود را با استفاده از امکانات شبکه برق کشور برای فروش به مصرف‌کنندگان برق عرضه کنند.

در ادامه مصوبات صورتجلسه­ های 138 و 146 کمیسیون تنظیم بازار صنعت برق ایران و پیرو آن دستورالعمل اجرایی شرکت مدیریت شبکه برق سراسری ایران، زمینه قانونی و اجرایی لازم را به منظور انعقاد این گونه قراردادها فراهم کرده­‌اند.

قرارداد دوجانبه به معنای تبادل مالی مستقیم بین یک مصرف‌کننده و یک عرضه‌کننده می‌باشد. 

در حال حاضر طبق آیین نامه اجرایی شرایط و تضمین خرید برق فقط مشترکین بخش صنعت می‌توانند یک بخش یا تمام  مقدار مصرف برق مصرفی و مورد نیاز خود را از طریق قراردادهای دوجانبه با عرضه‌کننده مورد نظر خود تأمین نمایند.

 

مزایای این قرارداد برای مصرف کنندگان:

  • کاهش دیماند خود از برق منطقه­ ای؛
  • فراهم شدن امکان خرید  برق از عرضه­ کننده؛
  • تعیین قیمت توافقی که از نظر اقتصادی نیز به صرفه­‌تر باشد؛
  • قرار گرفتن در اولویت آخر خاموشی؛
  • آماده شدن برای ورود به فضای بورس انرژی.
 

حمایت دولت و وزارت نیرو از قراردادهای دوجانبه در قالب تصویب‌نامه شماره 145937/ت50999ه مورخه 1394/11/10 هیأت وزیران اعلام شده است. 

همچنین طبق مصوبه وزارت نیرو به شماره 100/20/50373/95 مورخ 1395/12/07 مشترکین تازه تاسیس که درخواست تامین انرژی و مشترکان سابق که درخواست افزایش دیماند دارند، موظف هستند انرژی خود را از طریق قرارداد دوجانبه و یا بورس انرژی تامین نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *